Osoby pracujące w branży turystycznej na całym świecie najczęściej posługują się językiem angielskim, by komunikować się z turystami. Nie dotyczy to wyłącznie przewodników, ale także obsługi w hotelach, restauracjach czy kierowców w środkach transportu publicznego. Nawet osoba pracująca w piekarni w popularnym regionie turystycznym powinna znać angielski. Celem mikroprojektu było m. in. podniesienie wiedzy i kometencji osób pracujących w branży turystycznej , osób bezpośrednio zaangażowanych w obsługę turysty jak np. osoby pracujące w informacji turystycznej.
W branży turystycznej jest tak wiele różnych miejsc pracy, że można wyróżnić kilka typów języka angielskiego stosowanego w turystyce. Kurs języka angielskiego przygotowany został w taki sposób, aby odpowiadał na potrzeby różnych grup docelowych. Dzieki kursowi, Uczestnicy szkolenia będą w stanie:
- Odpowiadać płynnie na pytania turystów
- Udzielać porad
- Wskazywać drogę
- Włączać się w pogawędki i poznawać nowych ludzi.
- Opisywać różne miejsca.